perjantai 14. lokakuuta 2011

Amo Italia! (osa 1)

Minä rakastan Italiaa. Rakastan Italiaa yhtä paljon kuin Suomea, ja se on paljon. Rakastin Italiaa jo kauan ennen kuin pääsin sinne ensimmäistä kertaa, oikeastaan minulla on ollut Italia-kaipuu niin kauan kuin muistan.

Kun olen Italiassa, tuntuu kuin olisin kotona. Tämä ei ole ollenkaan mitään yliromanttista puhetta, asia vain on niin, että Italiassa minun on aina ollut hyvä olla. Siellä sulaudun mukaan elämänrytmiin, ja siellä minä nauran ja nautin jollain tavalla suuremmalla sydämellä kuin muualla. Italia inspiroi minua ja täyttää loputtoman uteliaisuuteni historiaa ja taidetta kohtaan. Italia täyttää myös minun mahani ;) Olen kokenut Italiassa suurimmat kulinaristiset nautintoni ja maistanut siellä kymmeniä taivaallisia jäätelömakuja.

Minuun vetoaa ehkä myös italialaisten suurpiirteisyys ja spontaani innostuminen, tunteenpurkauksista puhumattakaan. Italialaisten tyylitajua ihailen myös suunnattomasti. Se on omaa luokkaansa, sellaista en ole missään muualla nähnyt.

Tässä sarja otoksia kadulta ja kauppojen näyteikkunoista. Nämä ovat lempikuviani Firenzen viikoltani.