perjantai 20. tammikuuta 2012

Firenze odottaa!

Minä ja mun vanhemmat lyötiin lopullisesti lukkoon perhematka Toscanaan vahvistamalla talon vuokraus Cortonasta! Leijun tällä hetkellä ihan onneni kukkuloilla; niin paljon taas ihania hetkiä käsillä juuri nyt ja sitten osa, kuten tämä Italia, vähän myöhemmin.

Olen luvannut ottaa vastuun matkasuunnitelmista. Yhdessä sovittiin vain sen, että ollaan Firenzessä yhteensä kolme päivää ja tietenkin se viikko siellä Cortonassa. Muuten olen saanut kaikkeen suunnitteluun vapaat kädet. Minusta on ihanaa mennä läheisteni kanssa juuri Firenzeen, koska se sattuu olemaan kaupunki, joka on itselle tärkeä, josta jotain jopa tiedänkin ja jonka kadut tuntuu tutuilta. Ainakin vien heidät paikkoihin, joihin itse olen ihastunut ja hyväksi kokenut.

Cortonan ja ympäristön tutkiskelu kirjojen ja netin avulla on jo alkanut, ja Toscanassa välimatkat onneksi on kohtuulliset, joten eiköhän pari kaunista kylää Cortonan ja Firenzen lisäksi tule myös ihailtua tuolla lomalla.