maanantai 29. heinäkuuta 2013

Uusi ikä, uudet kujeet

Loma kuluu nopeasti, ja on pakko alkaa hyväksymään, että se myös lähenee loppuaan. Vuoden ehdottomasti paras kuukausi, kauniin kuuma heinäkuu, meni jo. Ja ihan liian vauhdilla, jos minulta kysytään.
Olen nauttinut auringosta päivien ja kuukausien vaihtuessa siinä sivussa puolihuomaamattomasti. Olen urheillut ja joogannut lähes päivittäin, viilentänyt ihoani uima-altaassa ja lukenut hävettävän vähän. Lisäksi olen ehtinyt juhlistaa syntymäpäivääni unenomaisessa rauhallisuuden ja onnellisuuden tunnelmassa. Syntymäpäiväni päättyi iltauintiin onnellinen hymy kasvoilla. Tervetuloa elämääni uusi ikä! Tuothan tullessasi iloa ja toiveiden täyttymistä. Kiitos.

En muuten ymmärrä ikäkriiseilyä tai sitä, että vuosien lisääntymistä surraan ja jopa hävetään valitettavan yleisesti. Aika kuluu usein liian nopsaa, se on totta, mutta silti, eikö siitä pitäisi olla onnellinen, että on saanut elää taas yhden vuoden lisää? Minulle elämäni joka vuosi on tuonut mukanaan niin paljon hyvää, että siinä ei ole mitään suremista, päinvastoin olen niistä vuosista kiitollinen. Tietenkin vuosissa on ollut myös mukana surua ja muita ikäviä asioita, mutta silti niin paljon enemmän onnellisia hetkiä.

Uuden ikäisenä aion nyt keskittyä hiomaan sisäistä itseäni - ajatuksia ja asenteita. Ja lupaan myös nauttia siitä mitä minulla nyt on ja ottaa tulevat seikkailut ilolla vastaan. Asiat ovat hyvin, kun saa elää omannäköistä elämää.

Ei kommentteja: